lördag 15 december 2012

Samarbetserier

Tjena alla!

Det var ett tag sen efter det 100:e inlägget.
På sistone har jag haft fullt upp med olika småprojekt.
Plus ett lite större.

Den större handlar om att vi skulle hitta någon i klassen och jobba med varandra.
Vi skulle göra en samarbetsserie med temat "Kommunikation".
Jag jobbade med Allan Hansen. Hans hemsida hittas HÄR
Vi har kommit mycket bra överens.

Vi fick ungefär en och en halv vecka på oss att slutföra serien. Just nu håller jag med
på det sista sakerna som skall göras.

En tjuvvtitt från en del av en större ruta i serien. 

När denna projekt är slutförd blir det fanzin av alla i klassens samarbetsserier. 

Nästa vecka blir det avslutning för terminen. Under julen kommer jag lägga all min fokus
på min bok Byrån. Den har legat lite och samlat damm, pga jag har haft fullt upp med annat.

Sen såg jag på URs hemsida att mina illustrationer/serier har kommit upp på deras hemsida.
Det som är grymmast är att en av min illustration inkluderar i deras "logo" för detta projekt.

Direkt länkarna:


Vad jag vet ska själva programmet låta bilderna röra på sig samtidigt som
man lyssnar på berättelserna. Men på min dator verkar det inte fungera.
På sistone har jag haft problem med att spela upp filmer på internet på min laptop.

Men om det fungerar för er, så... njut. Tyvärr är programmet inte textad (inte anpassat för döva, tyvärr).

Det var nog allt från sistone. Jag kommer återkomma nästa vecka
med mer information om den nuvarande samarbetsserien. Då jag vet mer vad vi skall göra med
den förutom fanzinet. 

Tack för mig
//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar