lördag 22 december 2012

God Jul

God Jul till er alla som läser denna blogg.

Först och främst, har terminen på serieskolan varit VÄLDIGT
lärorikt och kul. Nu har man jullov, men samtidigt inte. Jag har bestämt
att träna massor med olika teckningsteknik under julen. Så att jag blir
något bättre till januari.

Igår var det julavslutning på skolan.
Det blev lekar med skissa och gissa, typ.
Sen blev det julmat, det var rätt kul att sitta och snacka
med folk och käka.

Efter maten var serverad bytte vi alla i klassen våra vikserier
med varandra. Vi hade det som uppgift i början av veckan
att göra en vikserie som vi sen skulle dela ut till varandra på avslutningen.

Alla vikserier som jag fick på avslutningen. 
Har bara hunnit läsa några. 
(Min är den som heter "the Tale of the Egg").

Efter avslutningen var slut.
Kom jag hem och såg att det senaste numret av Dövas Tidning
(en av Sveriges största tidning om döva) hade kommit.
I det fanns min seriestipp som jag sålde till dem.

Det är alltid kul att se ens arbete finnas i tryck någonstans.

Sen så... vill jag ge er en liten julklapp till er alla läsare.
Jag och Allan bestämde att vi skulle lägga upp hela vår samarbetsserie
på våra hemsidor/bloggar. 

För att kika mer på Allan Hansens material, gå till hans hemsida HÄR


Det var nog allt från terminen som kommit och gått. Och
det rätt fort... lite för fort kanske.

Nästa inlägg kommer nog bli det sista för året. Som innehåller
en summering för vad som hänt under 2012 för mig... i serieområdet
alltså.

Återigen God Jul!

//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar