fredag 30 november 2012

100:e inlägget

Hej nu är det den 100:e inlägget jag skriver på den här bloggen.

Tänkte först berätta lite grejer som skett på serieskolan under den sista tiden.
Först fram... förra veckan hade vår klass en gästlärare, Natalia Batisita.
(Ja, jag har haft henne tidigare på högskolan).
Temat under förra veckan var berättarteknik, vi lärde oss att berätta en
kortare serie med en moralisk dilemma. Under denna vecka har jag insett att jag
lärt mig MASSOR. Och det har varit mycket intressant. Samt berättade Natalia
en del om mangahistoria. En del kunde jag redan, men samt lärde jag mig något nytt
också.

Jag kommer ladda upp den serien med moralisk dilemma när den är 100 % klar här.


Sen i tisdags blev det 24-timmarserien (en tradition på skolan).
Där "leken" går ut på att man ska rita 24 sidor på 24 timmar.

I början av dagen gick det lättare, men det blev svårare och man blev tröttare
mot slutet av dagen. Och då tänkte man hur fasen ska man klara av 24 timmar.
Men sen insåg jag att jag gjorde klar min serie på 16 timmar... eller var det 17?
Jag är väl nöjd med den, jag hade ingenting planerat innan. Jag bara körde på
att rita en sida för sig och sen nästa och så nästa. Utan att tänka på hur
historien kommer hålla till slutet.

Jag lägger upp några av de första sidorna av serien här.
Och sen så fortsätter serien i 18 sidor till.
Jag har inte bestämt mig hur jag ska göra med den.
Får väl fundera lite.


Sen har det blivit lite inköp av serier.
En serieversion av Guillermo Del Toro och Chuck Hogans
böcker. (Jag har läst böckerna, de är en av de bästa vampyrböckerna
jag läst... någonsin!)

Ännu en serieversion av en känd bok. Män som hatar kvinnor.
Den amerikanska versionen... jag väntar fortfarande på den franska.

En Love and Rocket seriealbum. Ska börja läsa. Har ingen
aning vad det är om. Hörde talas om den på skolan. Blev
nyfiken.

Massive Entertainment/Ubisoft
Sen blev det en speciell dag för mig någon dag sen.
Jag vann möjligheten att besöka en spelstudio i Malmö.
Massive Entertainment (En Ubisoft ägd företag).

Huset som Massive Entertainments lokaler ligger på.

Huvudentrén till lokalerna. Far Cry 3 är deras senaste
spel. Såklart pratades det en del om det under dagen.

Jag fick testa lite ur Far Cry 3, båda på ps3 och pc och så 
xbox 360. 


Jag fotograferade lite... ville egentligen fotografera mycket mer.
Men verkar som man inte fick fotografera för mycket.

Dagen började med att utvecklarna berättade om deras spel och företag.
Sen fick vi en guidad tur runt lokalerna, förutom våningarna längst upp.
Något topphemligt pågår där enligt dem. Några anställda får även inte
ens gå upp. Jag blir såklart jättenyfiken på vad som sker däruppe.

Jag blev förvånad att företaget var så STOR. De bekräftade
även att de ägde hela huset. Dvs husets alla sex våningar.
De sade att de hade ca 270 anställda (endast Malmö delen).

Sen resten av dagen gick ut på att man fick testa deras spel
och möjligheten prata med de anställda. Jag pratade länge med en
anställd om allt runt om spel. Det var mycket intressant. 

På plats var även lite pressfolk från olika tidskrifter.
Jag pratade lite med Victor Sjöstörm från Level.
Det blev en del bra diskussioner.

Vid slutet av dagen fick vi ta med en ex av deras senaste spel
och lite extra grejer som tröjor.

Efter dagen tyckte jag att det var mycket intressant, företaget
känns avslappnat. Man blir lite sugen på att jobba där någon dag.

för möjligheten.


Det var nog allt som jag hade berätta på sistone (även
om det blev lite mycket). 

Tack för mig.

//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar