onsdag 9 januari 2013

Rapport från 2012... och ABE Z

Tja alla!

Jag VET att det varit dött ett tag.
Under julen blev det en del ledighet och sovande... jag gjorde i princip nästan ingenting förutom
sova och se på filmer. Ritade såklart lite... inte så mycket som jag ville egentligen.

Först och främst kommer rapport från 2012 vad jag gjort inom serierna.

Under våren
- LOOP (som slutprojekt på Malmö Högskola) -15 sidor

- The Trip och The Crane (Två serier till utbildningsradion) - 21 sidor totalt
- Such job to get a job (Till stripburger antologin, även om jag misslyckades komma med) - 6 sidor
- Why? (serien till AltCom antologin) - 4 sidor

- Booom serierna (Två serier till Booom utställningen) - 5 sidor

- Layoutarbete (med min bok Byrån) - är uppe på 90 sidor nu.


Serieskolans serier:
- Vem är jag (Presentations serie) - 1 sida
- Receptserien (Klassfanzin 1) - 3 sidor
- Politik serie (Klassfanzin 2) - 5 sidor
- Seriestrippar (Sydsvenskan) - 10 st/sidor
- Släkthistoria (Klassfanzin 3) - 4 sidor
- Rymdserie (24 timmarserien) - 24 sidor
- Nostradamus (samarbetsserie) - 4 sidor

Så... totalt har jag ritat ungefär 192 sidor serier år 2012.
Undrar... om detta år blir ännu mer? Det blir nog intressant att se.

Plus vi började denna termin igen i måndags.
Vi får två gästlärare... eller rättare sagt vikarier.
Det är Martin Flink och Sara Hansson som vikarierar istället för
de vanliga lärarna Josefin och Fredrik.

Idag började vår första "större projekt", där läraren Stina bad oss att vi skulle hitta på ett "större projekt"
som vi ska jobba med i en månad (fram till 13 februari). Därefter får vi nog redovisa detta.
Jag bestämde mig att fokusera att göra klar serien ABE Z.
Det mesta ur projektet är fortfarande "topphemligt".
Men jag har "kladdat" fram en eventuell logo som jag eventuellt använder i framtiden till serien.
Målet med serien är att jag släpper den som fanzin på SIS (Stockholms Internationella seriefestival)
senare i vår.


Jag återkommer med fler rapporter senare under denna terminen och eventuellt berättar om utvecklingen
av ABE Z med bilder såklart.

Till vi ses vid nästa inlägg...
God fortsättning!

//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar