torsdag 15 november 2012

AltCom + UR + Abe Z

Tjena alla!

Jag har haft det fullt upp de senaste dagarna och har inte kunnit skriva något alls
här på bloggen. Men nu kommer en kortare... (kanske inte så kort) rapport från de
senaste dagarna (kanske veckorna).

Först och främst är AltCom helgen över. Jag har haft det rätt kul och mött flera nya
typer av folk. Själva mässan var intressetant, med olika och lite annorlunda serier än
jag vanligtvis läser.

Här är några bilder från mässan. Som hölls i en stort tält, med varierade temperaturer.
Ibland för varmt ibland iskallt.
Bordet som är bredvid mig är min klassbord. Vi sålde grymma
fanzins. Speciellt hest fanzinet som sålde bäst.


Utsikt mot friheten (folkets park).

Jag är nöjd med helgen även om våra böcker inte sålde bäst. Det roligaste
var att träffa alla nya personer och få nya kontakt.
På mässan träffade jag även en amerikansk professor som fördjupar sig i serier.
Jag fick även hans visitkort som var rätt snygg.

Här nedan kommer lite inköp av serier som jag gjort på sistone (båda på AltCom och
onlinebeställning).
Lite manga som man fick för någon dag sen.

En gratisgrej som man fick på AltCom.

B.P.R.D. köpte jag på AltCom för 50 kr.
Sen Superman Earth one (vol 2) online. Gillade den första
delen.

Lite serietidningar från AltCom. 
City of Ember och Drivgods köpte jag. Resten fick
jag gratis av Niklas Asker. (Som även ritat City of Ember).


Tidigare idag fick jag ett mystisk paket på posten. Det enda jag förstod att det
innehöll någonting från Utbildningsradion.

Som jag sen öppnade, och det visade sig att det innehöll
en par vykort (som mina serier har tryckts på) och en skiva
som all material jag ritat åt Utbildningsradion. Dessa bilder visade
i snygga rörelser med berättarröst (enligt föräldrarna). Jag får be någon
teckentolka materialet någon dag.
Man kan se filmerna på Utbildningsradions hemsida 
(sök på "Modern Ghost Stories")
Mina bilder visas i filmerna (The Trip och The Crane)
Dessa filmerna har nog inte kommit upp än. De kommer.
Det är jävligt grymt att se sina material handskas av någon annan
och sen få det tryckt.


För närvarande blev jag nyligen klar med mina serier till Sydsvenskan
(en nyhetstidning i Skåne).
Jag får veta mer på fredag eller i början av nästa vecka om jag kom med
eller inte. Temat i mina serier är om dövhet.

Sen har jag börjat jobba med två serier nu som jag tänker släppa som fanzin.
Deras titlar är "Abe Z" och "Room 7734".
Abe Z kommer vara på engelska och Room 7734 är inte helt bestämt hur
det blir. Även själva titeln kan kommas ändras.
Båda serierna kommer ha ca 30 sidor totalt.
Målet är att slutföra båda projekten till jul.

Det var nog allt från de senaste dagarna/veckorna.

Ses vid nästa inlägg som även blir den 100:e inlägget
jag skriver på denna bloggen.

//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar