torsdag 5 september 2013

Seriestudion - Character Design

Ja.. jag ska försöka blogga lite mer oftare nu under hösten.
Då jag har mer material att visa... typ. 

Först fram, de som redan vet, sitter jag i seriestudion i Malmö.
Tidigare lovade jag bättre bilder från min plats, så här kommer de.
Bättre översikt av min arbetsbord.

Min hylla bredvid bordet. Rätt tom än så länge. Försöker fylla
på den. Boken längst ned är om konstnären Drew Struzan som gör
grymma filmposters. 

Arbetet med thumbnails.. eller grovskisser för boken Tidsbyrån.

Under augusti har jag tyvärr inte hunnit vara på seriestudion så mycket
som jag egentligen vill. På grund Malmö festivalen. Jag jobbade en del
med teckenspråkstältet. Som var välbesökt under festivalen.
Teckenspråkstältet, sista dagen av festivalen.

De kommande månaderna blir rätt tufft för mig.
Jag kom in på kursen Character Design som leds av Jakob F. Dittmar.
Tidigare lärare på Serieteckning och Comics i Malmö högskola.
Sen kommer jag fokusera en del på mitt företag.

Idag var den första gången som utbildningens lektion var rätt ok.
Vi fick uppgift från gästföreläsaren Jimmy Wallin. 
Uppgiften gick ut på att man skulle skissa en karaktär från en bok eller någonting
som aldrig visats innan, dvs filmer. 
Tjuvtitt på min skiss. 

Det var nog allt för denna gång.

Jag ska försöka skriva något så snart som möjligt.

Ses
/V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar