måndag 12 augusti 2013

Efter sommaren. The Rise of Viktor Jäderlund

Hej alla!

Jag vet att det har varit dött här i en par månader.
Under sommaren har jag tagit en låång ledighet och i princip
inte gjort något vettigt alls.

Jag ritade väldigt lite under sommaren, mycket mindre än
vad jag egentligen tänkte.

Men samtidigt har det blivit en del intressanta händelser.

Först och främst fick jag en plats på seriestudion i Malmö,
jag har börjat jobba lite där. Jag kommer jobba mer och mer
under augusti månad. Min plan för närvarande är att studera på högskolan
och rita parallellt.
Här kommer lite bilder från min hörna.

Vid samma hus som serieskolan, men jag sitter på andra våningen nu.


Ordnar en bättre bild på min hörna så snart jag kan :)

Sen håller jag på fullt att bilda eget firma, för att kunna tjäna pengar och jobba vid 
sidan om. (Om jag nu får någon annan sorts anställning). 
Säger bara, jävlar många telefonsamtal jag måste göra och ringa till skatteverket
fram och tillbaka. 

Inköpta serier
Har läst den tidigare. Men läste om den nyligen.
Fortfarande lika bra. Har du inte läst den? LÄS DEN!

Dessa serier fick jag in idag.
- Attack on Titan vol. 1-5 (Har blivit nyfiken på den, får se om den är något att ha)
- Bakuman vol. 20 (sista volymen av serien Bakuman.)
- Naruto vol 62. (Långköraren Narutos nya volym).

Peter Bergting X2. Domovoi är nytt. Båda har jag inte hunnit läsa ut än.
Kommer skriva lite om dessa båda. 
Jag totalälskade Bergtings Portent och Gängkrig 145

Två uppföljare.
- The Girl with the dragon tattoo (vol. 2 av den amerikanska versionen av 
Män som hatar kvinnor serietidningen)
- The Strain (baserad på Guillermo Del Toros böcker, volym 2).


För närvarande vet jag att min höst kommer bli jävligt tufft, skola plus rita MASSOR.
Om det krisar, hoppar jag av skolan. Ritandet kommer i första hand.

Min planerade besök på olika mässor nu i höst.
- Göteborg Bokmässa 27-29 september
- SciFi mässan 12-13 oktober (Helsingborg)
- I seriernas värld 26-27 oktober (Malmö)
Vi kanske ses där.


Ha en trevlig regnig sommardag.

//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar