söndag 2 juni 2013

Årsbok + Copenhagen comics

Tjena.
Denna inlägg handlar tyvärr inte om skolans utställning.
Det får bli vid nästa inlägg.
Jag måste sortera genom ca 100 bilder och välja de "bästa"
till bloggen.

Men jag skriver istället lite om årsböckerna som nu kommit plus Copenhagen
Comics (seriemässan i Köpenhamn).


Först och främst så kom årsböckerna äntligen i förrgår (fredag).
Tryckeriet lovade först att de skulle komma på torsdagen, men det verkar
inte bli så.
Sen på fredag förmiddag satt jag under "rasten" av genomgången av vårt material på
slututställningen. Då kom byggnadens vaktmästare fram och sa att årsböckerna hade kommit.

Så blev det snabba ryck med alla i klassen. Vi skulle flytta alla 2140 böcker upp till fjärde våningen
till vår "hall" i skolan.
Den andra pallen med böcker (vi fick 4 pallar totalt).

En pall avklarad.

Den sista pallen hålls på att tömmas.

Årsböckerna på plats i hallen. Det blev en längre paus med alla
i klassen som ville kolla genom den nya årsboken. 
Jag själv är väldigt nöjd med den och den blev mycket bättre än provtrycket som jag
fick för någon vecka sen.


Sen igår (lördag) var jag på Copenhagen Comics.
En seriemässa i Köpenhamn, det var rätt kul. Jag fick några nya kontakter,
speciellt i den engelska förlagsvärlden. De blev rätt intresserade av min fanzin ABE Z
och mina kommande böcker. 

En del av mässan.

Det blev en del folk under mässan. 





Mässan var rätt kul och att kunna möta flera nya personer, plus de personer
som man redan känner. Men det enda negativa var att det var jävligt varmt där.
Alla jag såg gick runt med minst en vattenflaska eller någon sorts papper som de
viftade framför ansiktet. 

Mina inköp på mässan, en del fick jag gratis. 
- The man of glass (av Martin Flink) en av min tidigare lärare på skolan.
- Zulu part 1 och 2. (av Colin Mathieson) 
De fick jag gratis av förläggaren då jag bytte dem mot mitt fanzin ABE Z.
- Olin Nilo (av Allan Hansen) En tidigare klasskamrat på skolan.
- The Wolfmen (av Dave West / Andy Bloor) 
- Fall of the Wolfmen (av Dave West / Andy Bloor) Fick den gratis när jag köpte
The Wolfmen.

Sammanfattningsvis blev helgen lyckad. Jag skulle gärna vara där idag också.
Men jag hade förhinder. En dag får väl räcka.

Nästa inlägg handlar nog om skolans slututställning.

//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar