söndag 3 mars 2013

SciFi Mässan Malmö 2013

Hej alla.
Tyvärr har jag inte uppdaterat något alls här på
jättelänge, till dels på grund av flera orsaker.
Den främsta orsaken är tid.

Men idag var jag på sci fi mässan i Malmö med en par
vänner. Det var längesedan man var på en sådan mässa.
Det kändes härligt att vara "hemma" och nörda loss.
Förutom trängseln av folk som dök upp senare under dagen
var allt toppen!

Lägger upp några bilder på mässan.
En par funktionsdugliga R2-D2 som kördes runt.
Med hjälp av en wii nunchuck (såg jag). 

Photosession med några figurer från Star Wars... som
Darth Maul och en par imperial piloter.

Självaste Darth Vader (inte original såklart) med en stormtrooper
och mysiga Chewbacca!

Under dagen införskaffade jag också några filmer (fick en par gratis)
Grymt!

Plus så köpte jag en par serier som jag varit nyfiken på att läsa.
Lisa Medins Medley har jag läst lite i Utopi Magasin.
Zorn & Dirna har jag redan läst förgående delar och var tvungen
att läsa den avslutade delen.

Dövas Tidning
För några dagar sen fick jag hem den senaste dövas tidning.

Som även innehöll min senaste seriestripp från "Dövheten".
Den tog fyra timmar att göra från idé till klar serie.
Det var tufft att göra den, då jag hade en RIKTIG
idétorka och en sorts skrivkramp. Men jag lyckades alla
fall pressa ut en idé som gillades hos redaktionen.

Nästa gång får jag försöka komma på någon bra idé
i gott tid så man inte behöver rita så nära deadline.

Det var allt från sistone...
P.S. arbetet med Abe Z går bra, planeringen är att skicka
den till en tryckeri i början av april.

//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar