måndag 30 september 2013

Göteborg bokmässa 2013 (MÅNGA BILDER)

Iår blev det lite ändrade planer. Det var tidigare planerat att jag skulle vara där alla dagar. Men det blev ändring så jag kom dit bara en dag istället.

Här kommer mina bilder från min dag.

Att vara upp så tidigt att Pressbyrån är stängt, är mycket ovanlig syn.

Inte så mycket folk på tåget, rätt skönt.

Framme i Göteborg, Svenska mässan syns på avstånd.

Utanför Svenska mässan, det var en jävla kö. Men jag hade redan biljetterna
så det var bara att gå in. Och slippa kön.

Sen gick jag direkt till serieområdet... jag lever ju där. 
Seriesystrar berättar om sin podcast. Natalia Batista och Yossra El Said.

Seriescenen. I bakgrunden ses Serieskolan. I förgrunden Mattias Elftorp.
Som även har ritat boken Piracy is Liberation.

Den andra sidan av Seriescenen. 

Tre "nya" serietecknare som berättar om sina böcker.
- Lina Neidestam (Zelda böckerna)
- Frida Ulvegren (Fridas Resor) 
- Julia Thorell (Fri Kärlek)

Kolik Förlags monter.

Apart Förlag delat med Ekholm & Tegebjer monter.
Jimmy Wallin tecknar zombieportätt som vanligt. 

En par zombier, i samband med Apart. 

Promenad runt i bokmässan 1.

Promenad runt i bokmässan 2.

Promenad runt i bokmässan 3.

Promenad runt i bokmässan 4. 

Promenad runt i bokmässan 5. 

Promenad runt i bokmässan 6. 

Promenad runt i bokmässan 7. 


MINA INKÖP PÅ MÄSSAN.
- Ny Lucky Luke. Albumförlaget
- Brigada (av Enrique Fernandez) En kickstarterprojekt
- Fylgia (av Jonas Anderson och Daniel Thollin) 

- Piracy is Liberation (av Mattias Elftorp) en tjock bok.
En par dvd filmer av Studio S.
- 13 Assassins
- Mel Brooks box.

- Aomanjuskogen vol. 3. (Ordbilder Media)
- Den mörka sidan (av Sylvain Runberg)
- Sword princess Amaltea (av Natalia Batista)
- Ordningen upprätthålls alltid (Pär Thörn + 23 serietecknare) Den första
Apart förlags egna utgivning. Blir spännande att läsa sen.

Det fanns flera serier som jag ville köpa, men hann inte på grund av tidbrist.
Dessa kommer köpas senare.
- Game of Thrones volym 2
- Fridas Resor
- Många fler.

Sammanfattat var det en jättebra dag. 
Det enda negativa var att jag fick en förkylning när jag kom
hem och är riktigt sjuk nu. 

Tips till er som planerar åka dit någon gång.
- Drick massor, helst vatten.
- Ät då och då.
- För de med torgskräck, åk inte dit. Det är MYCKET trängsel.

Det var allt.

Tack för mig
//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar