måndag 3 oktober 2011

Nu då?

Hej alla!

Ja, jag vet att det varit tyst på ett tag.
Av några skäl. Största skälet är lathet.

Nu har jag gått i kursen Serieteckning och Visuellt berättande
i mer än 1 månad.
Jag har lärt mig massor. Det har dykt upp flera intresseranta
föreläsare. Den nuvarande gästläraren är Natalia Batista. Ja
henns syrra höll sommarkursen förra året.

Vi fick ett uppgift (skall lämnas in nu på onsdag).
Uppgiften går ut på att skapa en serie på 8 sidor.
Jag är klar med layouten och tecknadet. Tuschningen har jag
kommit halvvägs med. Fortsätter imorgon och gör finslipningen
på photoshop senare. Sen lämnar jag in den. Skönt.


Framtida projekt. Som ni vet släppte jag boken Dövas Dassbok
för ungefär 3 veckor sen. Den har sålt bra tycker jag. Några
har frågat mig om det blir uppföljare. Jag tror att det blir en uppföljare
ja. Men jag lägger undan detta projekt ett stund. Och tänker fokusera
mig på ett annat projekt. Skall bara pitcha idén till olika förlag.
Om något förlag nappar, kör jag på fullt och gör en ny seriebok.
Än så är arbetstiteln klar. Boken kommer nog heta "Byrån". (Detta
är fortfarande bara ett idé).

//Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar