onsdag 12 oktober 2011

12 oktober 2011

Hej!

Förra veckan blev det inlämning för uppgiften till det första delkursen.
Uppgiften var att göra en 8 sidors serie samt göra en artikel på 8000 ord
som ställer frågan "Vad är samtida serier".

Nu har vi börjat med den andra delkursen som innebär webbserier.
Vi skall göra en webbserie i en grupp om 4-5 personer.
Vi börjar mer nästa vecka.

Och så vill jag bekräfta med er att jag fått godkänt från förlaget
Döviana att jag får göra en seriebok på 200 sidor.
Arbetstiteln kommer vara "Byrån" alternativt "Tidsbyrån".

Jag räknar med att det tar ett år att teckna den. Det blir nog
ett spännande projekt. Idén baseras på den 8 sidors serien som jag
gjorde till den första delkursen. Den idén från första delkursen baseras
på en idé som jag hade i huvudet under hela sommaren när jag gjorde
Dövas Dassbok.

Jag kommer finnas på plats i Malmö på ISV (I seriernas värld) mässan
under helgen 28-30 oktober. Hoppas vi ses där.

Viktor

PS: Jag såg igår att jag blev fotograferad och en kort intervju finns på
den nya numret av Dövas Tidning. Enligt mina kontakter kommer det finnas
en recension i nästa nummer.
Jag ska ladda upp artikeln så fort jag kan. (eller rättare sagt när jag får itag på en
scanner.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar